Αρχείο ημέρας 24/10/2017

Σεμινάρια Δημιουργικής γραφής στην Ε.Λ.Β.Ε.

 

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΩΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ  ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

 

  1. Γενική Περιγραφή

Η Δημιουργική Γραφή συνδέεται άμεσα με την έννοια της δημιουργικότητας, την ικανότητα να δημιουργείς, να φτιάχνεις κάτι από το μηδέν. Είναι μια άσκηση ελευθερίας που επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην εκμάθηση δεξιοτήτων παραγωγής και συγγραφής λογοτεχνικών αλλά και κάθε άλλου είδους κειμένων και τεχνικών που στοχεύουν στην κατάκτηση συγγραφικών (κυρίως λογοτεχνικών) δεξιοτήτων.

Αν και αυτόνομος επιστημονικός κλάδος η δημιουργική γραφή κινείται στα όρια του εκπαιδευτικού συστήματος και συνδέεται με τις νοητικές λειτουργίες. Αντιμετωπίζεται ως ένα γνωστικό αντικείμενο που μπορεί να διδαχθεί από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης του παιδιού. Στις μέρες μας οι απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας για υψηλές σχολικές επιδόσεις είναι μεγαλύτερες. Η δημιουργική γραφή χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό μέσο αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, μια και η εμφάνισή τους είναι πιο έντονη και συχνά οδηγούνται σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και σε άλλες μορφές ανεπιθύμητης συμπεριφοράς και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.

Αξιοποιώντας τα βασικά χαρακτηριστικά του δημιουργικού ατόμου που είναι η φαντασία, η περιέργεια και η αστείρευτη ανάγκη του για νέες εμπειρίες, το δημιουργικό γράψιμο οδηγεί σε μια νέα πραγματικότητα, η οποία ξεφεύγει από τα όρια της τυπικής επαγγελματικής, δημοσιογραφικής, ακαδημαϊκής γραφής ή και των τυποποιημένων μορφών της λογοτεχνίας.

Στόχος επιμόρφωσης

Μέσα από το σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής οι συμμετέχοντες:

  • θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις σχετικές με την έννοια της δημιουργικότητας και της δημιουργικής γραφής
  • θα διδαχτούν τον τρόπο σύνθεσης και τις τεχνικές παραγωγής γραπτού λόγου
  • θα πειραματιστούν με λογοτεχνικά είδη, αφηγηματικές τεχνικές, γλωσσικές ασκήσεις
  • θα προσεγγίσουν την έννοια «ομπρέλα» των μαθησιακών δυσκολιών, ως προς τα γενικά χαρακτηριστικά τους και ως προς τους τρόπους αντιμετώπισής τους
  • θα διδαχτούν πρακτικές μεθόδους για την χρήση της δημιουργικής γραφής ως μέσο προσέγγισης των μαθησιακών δυσκολιών.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς και σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της έννοιας της δημιουργικής γραφής, ως εναλλακτικό μέσο προσέγγισης των μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε γονείς που θέλουν να κατανοήσουν τις επιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών στην καθημερινή ζωή του παιδιού τους και να μάθουν πώς οι ίδιοι μπορούν να λάβουν έναν πιο υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο.

  1. Αναλυτικό Πρόγραμμα

Θεματικές Ενότητες

1η Ενότητα: Η έννοια της δημιουργικής γραφής

(θεωρητική προσέγγιση της δημιουργικής γραφής, σύνδεσή της με την έννοια της δημιουργικότητας)

2η Ενότητα: Δημιουργική Γραφή και Δημιουργικότητα

(διάκριση εννοιών και βασικά χαρακτηριστικά τους, τρόποι ανάπτυξης της δημιουργικότητας των μαθητών με συγγραφικές πρακτικές (δημιουργική γραφή))

3η Ενότητα: Μαθησιακές Δυσκολίες

(θεωρητική προσέγγιση της έννοιας των ΜΔ, βασικά χαρακτηριστικά των ΜΔ, συχνότητα εμφάνισής τους, διάκριση ΜΔ-δυσλεξίας, τρόποι αντιμετώπισης)

4η Ενότητα: Προσεγγίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες με τη δημιουργική γραφή

(πρακτικές ασκήσεις, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ευαισθητοποίηση και εξοικείωση των μαθητών με την παραγωγή γραπτού λόγου, όξυνση της κριτικής αντίληψης των μαθητών)

5η Ενότητα: Τεχνικές Δημιουργικής Γραφής – Φύλλα Εργασίας

 

  1. Προσκεκλημένη Επιμορφώτρια

Παπαδανιήλ Ελπίδα, Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός, MA: Special Educational Needs and Disabilities

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων με αριθ. Μητρώου ΕΟΠΠΕΠ, ΕΒ 32853

Η Παπαδανιήλ Ελπίδα πήρε το πτυχίο Λογοθεραπείας με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή από το Sofia University  “Saint Kliment Ohridski”. Την ίδια χρονιά ολοκλήρωσε και το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών στα πλαίσια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του πανεπιστημίου με τίτλο,¨MA in Speech Language Pathologist and Therapist with second Speciality Oligophreno-Pedagogy. Από το 1994 εως το 2004 εργάστηκε σε δομές της Β΄ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής Θεσσαλονίκης, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο, Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κεντρικού και Βορειοδυτικού Τομέα.  Συμμετείχε στη δημιουργία και την ολοκλήρωση σεμιναριακών κύκλων στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ειδικευομένων ψυχιατρικής, Β΄ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής, το 2001 και σε σεμινάρια εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το 2014 εξέδωσε το παιδικό παραμύθι στα πλαίσια δράσεων της Δημιουργικής γραφής με τίτλο ¨Εφήμερο, ακολουθώντας το νόημα της ζωής¨. Το 2015 έγινε μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος και το 2016 έλαβε τιμητική διάκριση από την ΕΛΒΕ και την πρόεδρο κα Φαχαντίδου Άννα, για την δημιουργία Εργαστηρίου Δημιουργικής Γραφής από το 2015 στην Ένωση.

Παρακολούθηση και ολοκλήρωση συμπληρωματικών προγραμμάτων εκπαίδευσης με τίτλο Δημιουργικότητα & Χαρισματικότητα (2012), Εκπαίδευση ηγετών για τη στελέχωση εθνικών και διεθνών μη κερδοσκοπικών οργανώσεων (2016), Οικογενειακό δίκαιο για κοινωνικούς επιστήμονες (2016), Ανοιχτά Σεμινάρια Ψυχολογίας, Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης & Πιστοποιημένη κατάρτηση στη Συμβουλευτική, Το Α-Ω των Συμβουλευτικών Συνεδριών, Ψυχολογικές Πρώτες Βοήθειες, Κοινωνική Ανθρωπολογία (2017). Συμμετοχή σε συνέδρια.

 

Το επιμορφωτικό σεμινάριο πραγματοποιείται  υπό την αιγίδα της Ένωσης Λογοτεχνών Β. Ελλάδος και θα τελείται στον χώρο των γραφείων της. Τσιμισκή 128/2ος όροφος-Ε.Λ.Β.Ε.



Σημαντικές πληροφορίες

Ημερομηνία 1ης διεξαγωγής: 12 Νοεμβρίου 2017

Διάρκεια  σεμιναρίου: Κάθε Κυριακή από τις 11.00 έως τις 15.00μμ, με διάλειμμα για καφέ

Ώρα προσέλευσης : 10.30-11.00πμ

Κόστος συμμετοχής: 45 ευρώ.

Δηλώσεις συμμετοχής : Στην πρόεδρο της Ε.Λ.Β.Ε  κ.Αννα Φαχαντίδου 6944311015 ή  στην κ. Ελπίδα Παπαδανιήλ  6980137062